dissabte, 24 d’agost del 2013

Dia 27. Viena - Salzburg

Ens despertem amb el temps just per baixar a esmorzar. Tampoc és que ens quedi massa per veure de Viena, així que no ens estressem massa. El problema és ue a les 10 hem de fer el check out i a les 10:05 si que ens acabem estressant una mica.. (tenim un home fora de la porta que ens truca cada dos minuts per si estem o no..).

Són les 10:15 que retornem les claus (fidels als nostres costums, como no!) lo bo és que encara podem deixar el cotxe al pàrquing tot el matí... i ens va perfecte perquè al migdia volem anar tirant ja cap a Salzburg i així podem aprofitar el tiquet del tram que se’ns acaba al migdia.

Tornem a agafar el tram i anem a visitar el palau de Schonbrunn, unes dependències fascinants envoltades i resguardades per uns jardins encara més impressionants! La calor torna a apretar amb força, i tot i que quedem meravellats de la majestuositat del lloc, la visita és ràpida. Tot i així, hi passem tot el matí.

Tornem a l'hostal per agafar la furgo novament. A les 14h deixem Viena enrere amb la sensació que si Praga ens havia agradat, de Viena ens hem enamorat. Llàstima, com sempre, de l’explotació turística que en fan i del caríssim que és tot, perquè el que és la ciutat en si, no es pot descriure amb paraules...

De camí cap a Salzburg el paisatge canvia radicalment: les muntanyes comencen a embellir el trajecte a cada km que deixem enrere i la temperatura també dóna treva!

Parem a una àrea de servei que trobem pel camí. I si a França molen, a Àustria són una passada!

Tenen màquines de cafè i de begudes, els lavabos ben nets, hi ha dutxes i tot! I ojo... Wifi gratuïta!! Sense acabar-nos-ho de creure, traiem el càmping gas i ens posem a coure el nostre plat estrella del viatge: espaguetis amb tonyina i olivetes, acompanyats de la bona tomata Solis! jojojo

Creem tanta expectació entre els molts viatjants que s’aturen que fins i tot sortim a la conversa via Skype d’un home amb el seu nét... xD

Són més de les 17h quan acabem de dinar (avui hem fet rècord d’horari) i quan ens dirigim ara sí directament a Salzburg.

Quan queda aproximadament una horeta de viatge esclata una bona tempesta i fa un xaparrón que en alguns trams de la carretera ens és difícil fins i tot de veure-hi bé!

Arribem al càmping de Salzburg cap a les 19h i encara plou. El primer que fem és posar una rentadora (avui anem a lo fàcil: posem una rentadora de roba interior ben pleneta i la resta ja la posarem un altre dia tu! Res de netejar a mà...).

Com que plou, poca cosa podem fer... així que entrem dins la furgo. Despleguem les cadiretes de càmping i ara si que la furgoneta sembla molt més claustrofòbica que no pas a la nit!

Quan s’apropen les 21h sopem (òbviament també dins la furgo) i posem la roba a la secadora (que haurem d’anar a buscar demà al matí perquè tanca a les 22h (és una habitació que la tanquen durant la nit).

Morts d’un avorriment estrany (tampoc ens queda quasi bateria al portàtil per mirar alguna sèrie ni res..), anem a dormir a les 22h!