diumenge, 25 d’agost del 2013

Dia 28. Salzburg – Kögnisee

Ens despertem després d’una dolça nit de 9 hores d’un tirón sense saber on som. Fem una mica el manta, però tampoc excessivament. Ens aixequem a les 9h i anem a buscar la robeta ben neteta i ben seca que tenim al restaurant (on tenen la secadora).

Amb l’esmorzar tampoc ens esmerem massa (avui no és dia de perdre el temps) i un cop dutxadets i amb tots els bàrtuls recollits, agafem la furgo per anar cap a Salzburg (el càmping està una mica allunyat de la ciutat).

És dissabte i no es paga... així que de p.m.! deixem el cotxe al primer pàrquing que trobem i anem caminant cap al centre de la ciutat.

Salzburg també és ben bonic (és impactant la bellesa que pot donar un riu a una ciutat) i els seus carrers comercials recorden les gremials de temps ençà, que li donen un encant (encara que òbviament turístic) especial. I ens perdem pels seus carrerons... entre xafardejar les botiguetes i passejar pels carrerons, on veiem la casa natal de Mozart, ens polim la ciutat mentre anem fent gana.

Passejant pels carrers veiem un restaurant italià i ens entra un antojo de pizza de mil dimonis. Així que, tot i que ja havíem comprat pa per fer entrepans decidim llençar la casa per la teulada per un dia i satisfer el nostre capritxo.

Dinem bastant bé (tot el que pots esperar d’un restaurant italià quan ets a Àustria) i ben tipets, tornem al cotxe perquè tot i que és gratuït, hem de canviar el tiquet cada 3 hores.

Quan som allà decidim anar fins al majestuós castell amb cotxe. I com que no hi ha pàrquing a prop, deixem la furgo una mica apartada i hi anem caminant.

Després d’una pujada d’infart resulta que, como no, s’ha de pagar per entrar a visitar el castell per dins! Per un mòdic preu de 8€ (16€ entre els dos) podíem veure un castell que semblava menys impactant que el que havíem vist a St. Goar... així que ens quedem a les portes. A davant hi ha una muralla sobre la qual ens podem asseure i contemplar tooota la ciutat. Ens hi estem una bona estona i després decidim perdre’ns per uns caminets que envolten el castell.

Caminant caminant fem cap al centre de la ciutat (sense gairebé adonar-nos-en hem baixat tota aquella pujadota!). i decidim fer una ullada a les quatre coses que es couen: una pantalla gegant amb música clàssica (és el festival de Salzburg famós per l’òpera), un show de Kapoeira, una partida d’escacs gegants, ...

I quan ja sentim que no podem extreure més suc a la ciutat de Mozart, decidim agafar la furgoneta i anar tirant cap al llac Kögnisee, el qual hem llegit que és impressionant. Quan anem tirant cap a la muntanya, en veiem una que ens dóna un gran record.. s'assembla molt al Pedraforca!

Com que no hem reservat hostal ni buscat càmping on passar la nit (expressament perquè portem una setmana de despeses que pa qué) després de donar tombs i tombs pels poblets que envolten el llac acabem aparcant la furgo a un pàrquing que descansa com un bolet a l’entrada d’un poblet. No sabem què pinta allà aquella porció de gespa... però ja ens va bé. Entre que és un pàrquing i que fa un fred que pela, sopem al davant de la furgo (al volant) i anem a dormir directament. Ben tapats i arrumacats tanquem els ulls a les 22h!