dissabte, 17 d’agost del 2013

Dia 20: Stuttgart – Rotenburg ob der Tauber

Ens llevem en el bell mig del menjador quan ja tothom ha marxat. I avui tenim temps i totes les comoditats del món per poder esmorzar com dos senyors (encara més del que procurem normalment). Així que ens prenem el nostre temps:pleguem el llit i els trastes (que com sempre hem escampat per tot arreu) i ens posem a esmorzar el que ahir, somiant ja amb unes torrades de torradora i un café pujat a foc lent, vam portar de la furgoneta. Esmorzem, ens dutxem ben dutxats, fem el dinar i marxem cap al que ens ha portat fins aquí: el museu de la Mercedes-Benz. Aquest està a uns 15km... i ara entenem perquè Stuttgart és una ciutat tan rica!! Durant el que dura el trajecte, ens trobem  un sinfin de radars interurbans (si no n’hi havia un cada 10m no n’hi havia cap!).

Quan arribem, l’edifici ja ens impressiona molt. És una construcció moderna que en ser dissenyat  es va tenir en compte tot: el disseny, la funcionalitat, la integració en el terreny que l’envolta... acabant configurant un edifici tan espectacular per dins com per fora! Era tan guapo, i els detalls estan tan cuidats que fins i tot els ascensors eren psicodèlics i els lavabos impressionants.

Entrem al museu i paguem una entrada que, pel que és el museu ens sembla molt barata: 4€. I comença el recorregut per les instal·lacions: la idea és genial. El recorregut comença a la planta 8 (pugem pels ascensors psicodèlics després que ens hagin donar una audioguia gratuïta) i arribem al principi.

En la següent foto està explicat el començament de la història de la Mercedes-Benz (curiós saber d'on prové el nom!):

I anem avançant edifici avall (fa com una espècie de caragol que a mesura que vas fent la roda vas descendint pis rere pis sense baixar escales ni ascensors.. simplement vas caminant rampa avall sense ni adonar-te que estàs baixant. I vas seguint tota la història (tant la que pertoca a la Mercedes com l’Alemanya o fins i tot els esdeveniments mundials més rellevants). El viatge en el temps comença des que l’home va a cavall i acaba als cotxes de fórmula 1, planta final en la qual hi ha un simulador.

El simulador val 4€ més per cap, però són 4 minuts que valen la pena. A pesar de la cua i de la gana (havíem entrat a les 12:30 al museu i ja eren les 15:30) hi entrem.

I aquí comença la tan publicitada i expectada) ruta romàntica (Romantiche Strasse) que va de Würzburg a Füssen en el que, segons hem llegit pertot, és una de les rutes més meravelloses d’Alemanya per carretera… un seguit de poblets antics i plens de riqueses històriques i culturals van donant forma a un camí del qual les guies i els blogs s’omplen de paraules de boniques.

Després de veure el mapa, decidim que nosaltres començarem la nostra ruta romàntica a Rothenburg ob der Tauber, un poblet que hem llegit que és molt bonic. Així que anem a dinar uns bocates amb un banquet en un parc que trobem per les afores d’Stuttgart (la nostra intenció era anar a una piscina que ens havia recomanat l’Azahar, ja que fa una calor terrible, però resulta que esta tancada per unes avaries). Un cop tenim el bocata abaix, agafem carretera i amb 2 horetes ens plantem amb aquest poblet que amaga el seu encant a mesura que el sol es va ponen.

Ja portàvem la direcció d’un càmping, així que aquest és el nostre destí. En quan agafem el desvio de la carretera, davant de la nostra estupefacció, veiem dos cartells de càmpings... anem al que ens marca el GPS i no fa falta que baixem a preguntar: ja podeu girar cua que això està a rebentar! Vaja, doncs anem a provar sort a l’altre, escassament a uns metres... vaia competència! Perfecte! Hi ha lloc i de sobres! A més a més té internet, així que no ens ho pensem i deixem les coses i agafem uns cacauets per picar algo i anem al bar a fer una birreta i poder actualitzar el blog i navega una mica per veure què fem l’endemà.

Ostràs! És ben fosc i encara restem assentats a la taula amb la bossa de cacauets buida al igual que les gerres.

Tal qual ens aixequem, notem que la panxa apreta, sobretot al Joel, osti quin fart de cacauets portem a sobre... Al arribar a la furgo, tothom ja dorm (són les 22h, entenem que sigui de nit, però no fotem.. una mica d’ambient no?). Nosaltres no ens aguantem del mal de panxa i estem prou rendits, així que ens preparem una camamilla i entre mig de la gran selva de mosquits en la qual ens trobem i decidim que per avui ja n’hi ha prou, a recuperar forces que demà toca veure de què va aquesta ruta romàntica.