dijous, 29 d’agost del 2013

Dia 32. St Johann in Tirol - Innsbruck - Füssen

Avui ens despertem sin prisas pero sin pausas. No ens estressem però tampoc deixem que se'ns empeguin els llençols ni que l'esmorzar prengui més temps del necessari. Volem visitar Innsbruck i tenir el temps suficient per arribar a mitja tarda a Füssen o voltants.

Així que ens aixequem d'una revolada en aquell càmping desert (són més de les 9 i no sentim moure's ni una mosca) i anem a la dutxa. I quina dutxa!! de fet, i quin càmping!! Si mentre ens dutxavem haguéssim tancat els ulls ens haguéssim pogut traslladar a un hotel de luxe en segons!! Tot impecable, ben aromatitzat.. i amb fil musical de fons!! Així si que mola anar de rastreros, si!!! Si les condicions havien de ser aquestes ja podia ser tot el desert que volgués! La veritat és que de càmping d'estiu en té ben poc, perquè està a un poblet petit petit just a tocar dels Alps i ben preparat pels utencilis d'esquí i les condicions hivernals!

La qüestió és que per un dia (tot i haver dormit a la furgoneta i estar a punt d'esmorzar cafè recalentat del termo) ens sentim com dos senyors!!

Netets i relaxats, esmorzem i ho repleguem tot per anar cap a Innsburk, una ciutat de l'oest d'Austria que ens havien dit que era molt bonica. Quan hi arribem és relativament aviat (deurien voltar les 12h) i aparquem al vell mig de la ciutat amb la intenció d'anar directament a fer-hi un tomb. I així ho fem, passegem pel centre de la ciutat (otra que tal baila: tan bonica com turistica) i ens perdem pels seus carrerons fins que la gana comença a apretar.

D'Innsbruck ens meravellen els carrerets estrets i revestits de les cases més típiques del país. I la reberent catedral, que sembla que sòbriament inviti a visitar-la i et saludi des de la seguretat que projecta en si mateixa.

Quan abans ens havíem perdut pels carreronets, ens hem topat amb una pizzeria italiana (on et fan les pizzes in situ) molt baratota... I decidim que en comptes de gastar-nos 3€ en una baguette (tant a Àustria com a Alemanya són caríssimes) avui preferim gastar-nos-els.

Després de menjar la pizza italiana aprofitem per anar a comprar la pegatina que necessitem per les carreteres amb peatge suïsses (ja que estem a una ciutat gran o bastant fronterissa amb Suïssa) i per donar un tomb a un centre comercial que hi ha a les afores. Aquesta pegatina no té l'opció d'escollir si la vols per una setmana, un mes o tot un any, senzillament et cobren 33€ per tot l'any, t'agradi o no t'agradi.

Quan ens en cansem, agafem la furgo i prenem rumb a Füssen, el poblet on acaba la ruta romàntica alemanya i on descansa el famos castell de Neuchwanstein.

I xino xano se'ns fan les 8 quan arribem a Füssen i flipem. Flipem molt. Només entrar veiem molts cartells que anuncien àrees de servei per carabanes i hi anem. Entrem en un carrer on n'hi ha tres o quatre de juntes i totes complertes!!! Tirem i trobem un càmping al final del carrer... complet! Aixi que entrem a dins del poble per buscar alguna alternativa... i veiem els carrers principals també coberts d'autocarabanes aparcades allà (suposem que per falta d'espai a les àrees i càmpings del voltant).

Però no desistim i conduint pels pobles contigus en trobem un altre... Endevina endevinalla!! Plee. Sense acabar-nos-ho de creure massa (com pot estar un poble tan petit, que nosaltres a penes coneixiem i sent dimecres tan massificat!!??).

I seguim buscant... Fins que a la 4rta o 5ta va a la vençuda! I acabem fent cap a un macro càmping on una bona colla d'alemanys carreguen els seus tancs personals de birra al ritme d'un grup tradicional ben peculiar. Nosaltres ens quedem el just per entendre de què va.. Perquè el monòleg del dels pantalons esmiarrats de l'escenari és tot en alemany i la música és molt... emmm... com dir-ho...? Alemana! A més a més, demà toca matinat de debó, probablement com no hem matinat fins ara! Perquè demà anem a veure el castell de Neuchwanstein i es veu que es posa cada dia tan a rebossar que es formen cues quilomètriques! Visto lo visto.. Si avui hem vist la ciutat ja a tutti pleno, si demà hem d'anar a les rambles 2, al menys, que sigui a la fresqueta! Abans de tancar els ulls, doncs, connectem l'alarma a les 6.45h.